9 dagars underbar fantastisk semester!

Trots att det bara har varit soligt kanske max tre dagar av de nio vi varit har sa har det har varit den basta semestern pa lange. Durban ar riktigt nice och jag kommer latt att atervanda hit efter jag kommit hem till sverige.
Anestey beach backpackers heter hostlet vi bott pa och ar verkligen det basta stallet jag varit pa. Kanns sorgligt och aka harifran. Vi har skjutit upp hemresan i fem dagar nu sa ikvall ar det verkligen bye bye!
Men kommer tillbaka hit pa nyar da mosambiqe och de andra stallena var fullbokade. Sa ar inte borta allt for lange. Skont och komma hem till mkhuhlu ocksa. Tror vi verkligen behovde en pause ifran det. Sa nu ar det nya tag som galler. :)

Man marker inte av att det ar jul har. En liten julgran har och dar men folket tar verkligen inte julen pa sa stort allvar. Det ar en dag da de ater lite speciell mat och gar till kyrkan. Inte det att jag saknar hysterin med julklappar och allt men familjen saknar man otroligt mycket. Julafton kommer bli tuff.
Haromdagen lag jag och anna pa stranden och lyssnade pa peter jobacks jul. Det var lite annorlunda. Man kom i julstamning och sa tittar man upp sa har man stralande sol och indiska oceanen framfor sig. Horde att snon har kommit hemma och det kan jag val saga att jag inte saknar direkt (da jag vet att den regnar bort efter nagra timmar)  Men julen ar verkligen min kopp av te och jag ar beredd pa hemlangtan ala scoutlager!

Anna och jag har inte gjort sa mkt nar vi varit har. Vi har mest tagit det lugn och bara varit vid havet.
I tisdag var vi dock pa sharka vatten world akvarium land. Sag delfiner, hajar och PINGVINER! alaskar pingviner! Finns ingenting som far mig att skratta som jag gor nar jag ser dem. :D

Sen sa gick vi in pa ett terarium som hade det passande namnet  dangerous creatures!
Alla som kanner mig vet hur livradd jag ar for ormar MEN jag tog modet till mig och gick in. Aldrig forr har jag sett sa vidriga varelser pa en och samma plats. Ackligaste var nog den otroligt stora anacondan som  var ny och bara hade varit dar nagra dagar, den forsokte att ta sig ut hela tiden. Har en bild som jag ska lagga ut dar den slingrar sig upp mot taket. Ush jag far pytteskinn bara av att beratta om den. Men  jag gick in dar, tittade och overlevde. Go emelikh!

Ska som sagt lagga ut bilder snart da kameran och datorn valjer att samarbeta.

Durban har en del insekter som garna valjer att visa upp sig for oss. Har haft tva odlor pa rummet samt en mega spindel (som jag inte sag utan av annas panikskrik kunde domma som mega)

Nu ska jag forbereda mig for en 17 timmars lang fard hem till mkhuhluh! Tillbaka tillo papen och familjen!

Love Emelie!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej Hjärtat!

Vad kul att höra från dig igen och att ni haft det underbart.Har precis kommit hem från det traditionella lussefirandet i kyrkan.Julia var ju med,stannade dock inte på fika ikväll.Här är det snöigt mörkt och kallt så njut du av värmen.Snart kan jag räkna dagarna tills du kommer hem och det blir underbart.

Va rädd om dig.Massor av kramisar från din moster.

2009-12-14 @ 19:34:29
Postat av: Elisabeth

hej!!

Vad roligt det är att läsa om alla dina äventyr! Du är så bra :) saknar dig! När kommer du hem till sveriget? Kramar <3

2009-12-15 @ 18:44:01
URL: http://elisabethilondon.blogg.se/
Postat av: anne

emelie! älskade emelie! hur kan du gilla pingviner? går de inte under släktet fåglar? det är väl de lönskaste som finns i djurvärlden om jag minns dig rätt =)



saknar daj. possa ^^

2009-12-15 @ 23:07:50
Postat av: lisa m

wow!!!! Go snake-Emelie!!

Jag höll på att trampa på en död råtta idag, Sofie skrek lite men klarade det fint :) Vi gör alla framsteg på olika håll.. kramar!

2009-12-19 @ 20:12:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0