Advents tid kom till mitt ensamma hus....

Igar var det som sagt forsta advent och jag och anna spenderade den genom att sitta och fa varmeslag pa ett brollop. Gick upp kl fem pa morgonen hann inte ata frukost da papa khoza fick for sig att aka tidigare. sa det var bara att snabbt gora sig i ordning och ivag.
Nar vi val kommer fram till brudens barndomshem (som lag mitt ute i ingenstans och dar de kollade pa en som om man var ett cirkusfreak) sa skulle de tva familjern komma overens om vad brudgummens familj skulle betala till brudens familj. tva och en halv timme satt vi i bilen hungriga, svettiga och trotta. Brollopet skulle borja tio men borjade inte forens efter elva. oh africa! :)
Sjalva cermonin var valdigt annorlunda an om den vi har i sverige. Alla tal och framtradande holls under vigseln och inte efterat som det gor hemma. Det ar kanske bra men alla som ville halla tal holl sig inte till tva minuter utan holl alla var sin liten minipredikan. Men det var en upplevelse och jag gillade det :)

Det var aven graduation i helgen, forst for barnen pa forskolan och sen for varan bror pastor mike som har bott hos familjen khoza. Barnen var sa sota i sina drakter och det kandes lite i hjartat nar man sa hejda till dem. kan bara tanka mig hur det kommer att kannas nar vi ska aka hem.
Nu ar vi lediga fram till januari och pa fredag aker vi till durban pa lite semster. Efter allt svettande och lekande med barnen kan det behovas.

Hoppas ni har det bra i julstoket och julmyset. Maste erkanna att jag saknar det!

Kramar och karlek!

 

ps. Lagger ut bilder nasta gang :) kranglar med uppladdningen och jag ar inte den mest tekniska som gatt i ett par skor. eller jag har inte talamodet till det helt enkelt :p ds.










Kommentarer
Postat av: Kajsa

Hej hjärtat!

Ville bara önska dig avkopplande och härliga semesterdagar,ha det nu riktigt gott.

Ja,afrikaner har alltid gott om tid till skillnad från oss svenskar,men visst får du va med om mycket.

Här öser regnet ner,det är grått och trist väder.

Va nu rädd om dig,barnen och PA hälsar.

Kramar Kajsa

2009-11-30 @ 15:15:40
Postat av: Anna Sandin

Just här och nu i det gråa och regniga svenska klimatet så låter er värme i Afrika väldigt härlig!!! Hoppas ni får riktigt underbara semesterdagar. Ta hand om er! KRAM.

2009-11-30 @ 22:12:33
Postat av: Erling Karlhager

Hej Emelie

Hoppas allt är bra med Dej och att du verkligen får en härlig upplevelse nere i svarta Afrika.

Önskar dej allt gott inför de kommande helgerna.

Många Kramar

Erling

2009-12-03 @ 11:44:25
Postat av: Mamma

Hej min älskling!

Hoppas allt är bra med dig. Du kan väl höra av dig så snart du får tillfälle?

Kom ihåg farmors ord... Ta det lugnt.

Längtar sååå mycket efter dig.



Kram från mamma.

2009-12-06 @ 22:27:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0