Capetown!

Sa var jag antligen i Capetown! Latt coolaste staden jag varit i. Paminner lite om New York...
Vi bor pa ett jattebra hostel och delar rum med atta andra tjejer. Forra natten gick bra trots att jag hade svart att somna. Blev en hektisk dag idag da vi forsokte se sa mycket sevardigheter som mojligt. (kanner att min svenska inte ar den basta ikvall.. helt slut i huvudet) Akte rod "london/turistbuss" tillsammans med en massa magogos ( gamlingar pa zulu). Fick se hela stan och har nu ett litet hum om vart saker och ting ligger.
Tog oss till mandela museet och table mountain! Tabelmountain var nog det absolut ackligaste jag gjort i mitt liv. Kabinbanan upp snurrade samtidigt som man akte  1500 m over havet. Och alla som kanner mig vet hur jag ar nar det kommer till hojder. MEEN! jag tog mig upp och kunde aven ta nagra bilder och dricka en kopp varmchoklad. Dock aldrig mer tablemountain! Never!
Ikvall ska vi bara chilla pa hostlet och hamta krafter for imorgon da vi ska turista annu mer och leta upp mina alskade pingviner!!!!

karlek till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0