saknar kaffe men sydafrika ar bra fantastiskt anda!

ojojojojoj vad jag trivs med livet i sydafrika. Det tog mig tvva mander men nu har jag svart att se mig lamna det. Allt rullar pa sa bra och trots att det ar smatt kaos pa forskolan da vi har 65 barn pa en yta bestaende av tva sma rum och en "sal". Men det ar fantastiskt skoj. Nar jag kommer hem kommer jag vara en supermamma! Aldrig forr har jag bytit sa manga blojor eller matat sa manga bebisar men nar man har  dem i knat och de tittar pa en med sina morka ogon sa smalter man!

Forra veckan var det min tur att aka pa och bli sjuk. Med en feber pa 40, 1 grader blev till att aka till det lilla sjukhuset i mkhuhlu och kolla sa man inte fatt malaria. Hade en valdans tur da det visade sig att det bara var en halsinfektion. Efter anbiotikakuren och nagra verktabletter som jag fick blev jag frisk igen men oj vad ynklig man blir nar man ligger sjuk langt hemifran.

I helgen var vi och halsade pa vanner ifran mkhulu som bor i pretoria. Gick pa zoo, bio och bara chillade en hel helg, det var nice! Dock tog vi taxibussen hem. En resa pa fem timmar i en smockfylld liten vit toyotabuss som spelade afrikansk 80 tals pop. Det var en upplevelse maste jag saga!

I helgen ska vi till Neilspruit och traffa missionars bror. Ska forsoka att se fotbollsstadiumet ocksa. Uppdaterar mer med bilder och annat efter helgen!

Hoppas allt ar bra! Saknar er alla!

Karlek och Kramar!


Kommentarer
Postat av: Kajsa

Vår kära Emelick

Underbart att du trivs och mår bra nu.Här är det snö och kallt och allmänt trist utan dig,men nu räknar vi dagarna till du kommer hem.

Puss och kram från hela familjen Bertilsson

2010-02-11 @ 18:05:15
Postat av: Anna Sandin

Gott att du nu trivs så bra att du har svårt att lämna :) Det tar sin lilla tid att landa i en ny miljö och en ny kultur... MEN njut nu allt vad du orkar av allt som finns och är AFRIKA, så ses vi i april! Kram anna

2010-02-12 @ 09:52:20
Postat av: Annie

Åh, vad glad jag blir att du trivs så bra! :) Tänker på er..

Kram!

2010-02-12 @ 17:56:36
URL: http://enkelresa.blogg.se/
Postat av: julia

skönt att du mår bätre. har du fått mitt paket än? puss och kram julia

2010-02-12 @ 21:30:08
Postat av: Renée o Roland

Hej Emelie. Roligt att vi fick höra din röst och att allt är bra med dig. Vi ber ständigt om beskydd över er.

Förstår att du trivs bättre och bättre. Du ser ut att trivas som fisken i vattnet bland de härliga små

barnen. Här hemma är det verkligen full vinter. Igår var vi och åkte slalom i Vallåsen och tänkte på ditt tappra försök där, allt går om man bara försöker! Det blir väl kul att Sandra och Emil kommer och du får dela allt med dem. Var rädd om dig och hälsa också Anna.

Kram Renée o Roland

2010-02-13 @ 17:27:24
URL: http://www.emgoesafrica.se
Postat av: Anki Annas mamma

Hej på Er!



Jag ber för Er varje dag, har ju inte träffat dej Emelie, men det ges väl tillfälle. Kramar

2010-02-15 @ 23:02:33
Postat av: Tobias

Hej Emelie. Hoppas att du har haft det bra. Jag saknar dig. Igår köpte vi en bärbar dator till mig. Nu kan jag sitta vid min dator och följa dig. Skicka lite bilder på lite vad som helst.Många kramar från Tobias och hela familjen Bertilsson.

2010-02-28 @ 21:19:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0