Lordag!

16 Januari idag och det kanns som dagarna har borjat rulla pa igen. Underbart och vara tillbaka pa forskolan trots manga nya skrikande barn som saknar sin mamma. Vid ett tillfalle hade jag fyra barn pa mig, en pa ryggen, en  famnen och tva pa varsitt ben. Kommer vara en stalmamma nar jag kommer hem!

De senaste tva veckorna har det varit bon och fasta, nagot som jag aldrig gjort forut men som ar valdigt vanligt har. Man fastar hela dagen fram tills kvallen da man gar till kyrkan och efter det far man ata. Jag klarade fem dagar men var tvungen att sluta da jag blev elak mot anna. Sa for husfridens skulle sa blev det till att sluta. Men det var en haftig upplevelse och nagot jag kommer ta med mig hem och prova.

Den 27 februari kommer min underbara syster sandra och hennes make emil hit for och halsa pa. Det varmer mitt hjarta! Helt galet vad man saknar alla hemma.

Just det i tisdags var vi och ungdomsgruppen ifran kyrkan pa barnsjukhuset i mkhulu och gav presenter samt sjong och bad for de sjuka sma barnen. Det var jobigt och se barnen sa sma och svaga. Dar kan man prata om att vara utlamnad. Anna och jag markte att vissa sangar var markta med ett rott band, detta for att de var smittade med hiv. Da var det svart att halla tararna borta. Och man insag hur tacksam man borde vara for att man ar frisk och lever i ett land utan aids epidemi. Men gladjen i barnens ogon nar de fick sina presenter var stor och fick en att tanka pa barnet i sig och inte sjukdommen.

Hoppas ni alla har det bra hemma i vargavintern!

Kramar Emelie


Kommentarer
Postat av: Anna Sandin

Det är alltid jobbigt att möta barn som har det så tufft! Det får en verkligen att tänka till och fundera över mycket. Dessa upplevelser kommer ni förmodligen bära med er resten av livet, och det är bra! Skulle alla få upp ögonen för orättvisorna i vår värld så skulle nog världen se lite annorlunda ut. Fortsätt att bara vara just dom ni är så glädjer ni många barn! KRAM anna

2010-01-16 @ 12:22:29
Postat av: Kajsa

Hej hjärtat!

Vad fina bilder du skickat,och så skönt att det är skola för er igen.Du är enastående som klarat av allt så bra.Vi saknar dig så mycket men ser fram emot våren då du kommer hem igen,lovar att hålla kaffet varmt till dig.

Va rädd om dig.

Puss och kram från din moster.

2010-01-16 @ 14:15:29
Postat av: Lena Holmgren

Hej Emelie!

Fick din bloggadress av Monica så nu har jag läst om allt som du är med om. Vilken upplevelse låter jättekul. Vill bara önska dej allt gott i fortsättningen och hoppas att allt går bra.

Kramar Lena o Hans olov

2010-01-18 @ 19:03:34
Postat av: Maria Enell

Hej Emelie!

Det måste bli mer påtagligt om hur bra vi har det här i Sverige när man ser ett helt barnsjukhus med hiv smittade barn!! Att vilja hjälpa, men inte veta vad man ska göra...

Här i Jönköping/Mullsjö är det ca en halv meter snö och mer verkar det bli, för det bara snöar och snöar....

Ha det så bra!! Kram Maria

2010-01-21 @ 20:19:26
Postat av: Magnusson

Hej min vän! Hoppas ni har det så gott i värmen. Här gemma är det snö, men annars är allt som vanligt. Bara det att tanten som skriver blir ett år äldre nästa vecka. Jag vara väntar på rynkorna snart.. För snart ett år sen var du på fest hos mig, kommer du ihåg? Det var en rolig kväll!

Ta hand om er och njut av livet. Kram från magnusson

2010-01-23 @ 09:29:30
Postat av: Agneta Ahnfeldt

Saknar dig och ditt glada skratt,det ska bli underbart när du kommer hem.

Är uppe hos Viola idag.

Ha det så bra.

Kram Agneta

Mormor hälsar

2010-01-23 @ 11:45:31
Postat av: Anonym

Hej vännen! Hoppas allt är bra med er och att ni har det gott i värmen. Här hemma är det fortfarande mycket snö kvar. Jag hörde häromdagen att snön har saknat dig i vinter ;) förresten så var det så nice när vi pratade sist. Jag saknar dig och beundrar dig! Vi hörs snart. Kram från Magnusson

2010-02-09 @ 21:29:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0