mandag och ledig

tre och en halv vecka har jag kvar i mitt underbara sydafrika. Kanns tufft men samtidigt som man narmar sig slutet mer och mer sa hinner man acceptera det.
Det hander mycket just nu och skolan ar proppfylld med galna barn. Imorgon ska vi med dem till krugerparken, blir att lagga sig tidigt inatt sa man har orken hehe.
I skrivande stund sitter jag och anna och lyssnar pa minns du sangen och skrattar at hur olika svensk och afrikansk musik ar. Haller just nu pa att forsoka lara mig sa manga afrikanska latar det bara gar. Har var valdigt lat med det men nu sa ska det sjungas for full hals!


Min syster sandra och hennes man emil var och halsade pa mig for nagra veckor sen. Sa kul att fa traffa dem och kanslan nar man kramade om dem pa flygplatsen var helt galen.
Var verkligen turist nar de var har och kandes lite skont och vara anonym da man annars lockar ratt sa mycket upmarksamhet med tanke pa ens vita hy (eller rosa efter gardagens "jag ska bara ut och ga en runda, solen branner mig inte under den korta stunden"... suck, jag lar mig aldrig)
Sandra och emil var med oss pa forskolan och barnen blev helt galna. Lite radda med da det helt plotsligt var tva mam emelie. Det var kul och visa dem mitt liv har och min familj.


Idag ar jag och anna lediga da det ar human rights day och det ar en helgdag i sydafrika. Sa gick upp tidigt och tvattade en massa klader. Aker till Mosambique pa onsdag for att folja med en missionar vid namn sibyl. Ska kolla in forskolan som hon driver samt kolla in aidsarbetet. Ser jatte mycket fram emot det. Forhoppningsvis sa kommer vi se havet med. Kan behova lite saltvatten kanner jag. :)

Snart ar det easterkonferensen med och efter det blir det kapstaden. Spackat schema!

Love Emelie


Kommentarer
Postat av: julia

änkligen är det bara tre veckor kvar tills du kommer hem! vatten är inte vad jag behöver nu. jag var och badade med skolan och att trampa vatten är inte kul:( ja ja det är saker som man får leva med;) ha det bra så ses vi om tre veckor kram julia

2010-03-22 @ 20:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0