Mozambique ar karlek!

Befinner mig just nu i Mozambique och har helt foralskat mig i det. Det ar har jag vill vara och verkligen har som missionsarbetet finns. Bor hos Mama Sibyl och hennes tva dottrar i ett litet pitoreskt ljusblatt hus mitt bland lerhyddor och honor. Det luktar illa och spar av krig och fattigdom syns overallt. Men manniskornas karlek och barnens skratt far en att le! Mama Sybil ar verkligen en underbar manniska och arbetet som hon gor har ar helt otroligt.
Sen tva manader tillbaka har hon drivit en forskola for foraldrarlosa barn. Jag och Anna fick undervisa lararna om pyssel (allla som kanner mig val vet att jag inte kan pyssla) samt sanger och olika ramsor. Man markte att lararna inte sjalva hade vaxt upp med lera och fingerfarg sa med hjalp av kroppssprak visade vi dem hur man gor sma svampar av lera och trad med barnens hander som grenar.
Blev bakning idag i trots otrolig hetta. Dusch tre ganger om dagen har det blivit. Anda kanner man sig unken! Tack gode gud for man ar singel och inte hade haft en pojkvan med sig. Forstar nu varfor manga forhallande tar slut efter langa resor i pa tok for varma stallen :p

Lagger ut lite bilder nu nar jag faktiskt har tid till det.
Imorgon ska vi till stranden med mama sibyl och hennes dottrar och lille tom som jag glomde namna. SOL SOL OCH BAD BAD BAD! Efter allt damm och svettandes kan jag tycka jag ar var det.

Peace and Love!

Kommentarer
Postat av: julia

hej emelie! nu sitter vi här i det fina vår vädret.



NOT! här är det rengnit och kallt i vindarna:( kanske det är lite solsken men det är inte ofta. ja ja vi får hoppas attt det blir bättre väder till min födelsedag och den dagen du kommer hem;) saknar dig och det gör selma också:) kram julia

2010-04-01 @ 17:57:33
Postat av: Carina och Yngve i Gullbranna

Hej Emelie! Va kul att läsa din blogg. Sitter här i ett kallt Gullbranna med mamma, pappa och Julia. Nu ska vi fika i husvagnen, har precis varit på möte i skeppet. Imorgon ska de som vågar bada i havet, hänger du med??? Här är Påskkonferens med EFS. Pojkarna spelar. Om 13 dar så bär det hemåt, det blir svårt för dig förstår vi, att skiljas från alla dina vänner där nere. Vi hoppas på bättre väder så du inte fryser för mycket. Ha det riktigt gott och Guds rika välsignelse önskar vi dig, Kram.

2010-04-02 @ 22:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0